NEED ANALYSIS IN LEARNING ENGLISH FOR NON ENGLISH PROGRAM AT TARBIYAH AND TEACHER TRAINNING FACULTY
Isi Artikel Utama
Abstrak
Penelitian ini bertujuan untuk memperoleh informasi tentang kebutuhan peserta didik dalam belajar bahasa Inggris khususnya peserta didik non program studi Pendidikan Bahasa Inggris dilingkungan Fakultas Ilmu Tarbiyah Dan Keguruan IAIN Sultan Amai Gorontalo, hasil analisis data yang didapat melalui angket sebagai instrument utama diperoleh informasi bahwa materi Bahasa inggris hendaknya disampaiakn dengan menggunakan strategi yang bervariasi, materi Bahasa Inggris meliputi empat ketrampilan dengan lebih memberi bobot pada kosa kata berbasis kompetensi, hal ini dikarenakan peserta didik mengharapkan dengan kosa kata tersebut mereka bisa memahami materi materi buku teks pada mata kuliah lainnya yang berbasis kompetensi juga bisa menjadi bekal mereka dalam dunia kerja nanti
Unduhan
Rincian Artikel
Copyright Notice
Authors who publish in Al-Lisan: Jurnal Bahasa (e-Journal) agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0) License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.